فروشگاه تجهیزات نقشه برداری ویسا

خانه تماس با ما درباره ما

سوالات متداول

جهت نصب نرم‌افزار حداقل نسخه اندروید 6 لازم و ضروری است.

اگر به هر دلیلی کاربر زون منطقه را به درستی معرفی نکرده باشد، با تغییر زون از قسمت ویرایش پروژه، تغییرات لازم بر روی مختصات‌ها اعمال شده و نیازی به برداشت مجدد نیست.

یکی از دلایل مواجه شدن با این پیغام، اشتباه وارد کردن نام کاربری و رمز عبور است. دلیل دیگر آن نیز می‌تواند به اتمام رسیدن اشتراک در سامانه شمیم باشد که به‌منظور تمدید آن می‌بایست از طریق وبسایت سامانه شمیم و ورود به حساب کاربری اقدام نمود.

با ورود به وب‌سایت سامانه شمیم به آدرس shamim.ssaa.ir/sbc و از طریق Site Status (وضعیت سایت) با کلیک کردن روی ایستگاه‌های مورد نظر می‌توانید از عملکرد آن مطلع شوید. _ رنگ سبز به این معناست که تصحیحات از ایستگاه مربوطه به سرور ارسال شده و ارتباط شبکه‌ای ایستگاه‌ با سرور سامانه شمیم برقرار است. _ رنگ آبی به این معناست که ایستگاه مربوطه آماده ارسال تصحیحات به سرور است اما ارتباط شبکه‌ای ایستگاه‌ با سرور سامانه شمیم دچار اختلال شده است. _ رنگ قرمز به این معناست که ایستگاه شمیم دچار مشکل شده و امکان ارسال تصحیحات به سرور سامانه شمیم وجود ندارد.

موقعیت ایستگاه‌های دائمی شمیم در وب‌سایت سامانه به آدرس shamim.ssaa.ir/sbc در قسمت Site Status (وضعیت سایت) با فرمت kml قابل دانلود است. با دانلود فایل فوق و باز کردن آن در نرم‌افزار Google Earth می‌توان فاصله محدوده عملیات نقشه‌برداری با ایستگاه‌های سامانه شمیم را کنترل نمود. دقت مسطحاتی و ارتفاعی قابل حصول وابسته به میزان فاصله از نزدیک‌ترین ایستگاه است. در حالت ایده‌آل دقت RTK از روابط زیر قابل محاسبه است. در حالت دریافت تصحیحات از نزدیک‌ترین ایستگاه (Nearest):در حالت دریافت تصحیحات شبکه‌ای با اتصال به VRS و i-MAX:1 ppm معادل یک میلی‌متر به ازای یک کیلومتر فاصله از نزدیکترین ایستگاه مرجع است. به‌طور مثال در صورتی که فاصله منطقه از نزدیک‌ترین ایستگاه 30 کیلومتر باشد: در حالت دریافت تصحیحات از نزدیک‌ترین ایستگاه (Nearest):در حالت دریافت تصحیحات شبکه‌ای با اتصال به VRS یا i-MAX:توجه: مقدار ppm در حالت اتصال به VRS یا i-MAX بر مبنای فاصله از نزدیک‌ترین ایستگاه واقعی منطقه محاسبه می‌شود.

منظور از عدم اتصال به سامانه شمیم عدم سبز شدن آیکون موقعیت در بالای صفحه و قرمز بودن آن می باشد. اگر چراغ ماهواره روی گیرنده به رنگ آبی باشد، به طور کلی4 دلیل برای این وضعیت وجود دارد: _ عدم اتصال و یا دسترسی به اینترنت _ اشغال بودن کدکاربری و رمزعبور شمیم (در بسیاری از موارد، کاربر از کد کاربری شخص دیگری استفاده می¬کند که اگر شخص دیگری در حال استفاده از آن کد کاربری باشد، کاربر نمی¬تواند به سامانه متصل شود. _ عدم تعیین پروتکل مناسب در بخش Mount Point _ اگر از درست بودن سه آِیتم قبلی مطمئن هستید، اختلال در سامانه شمیم وجود دارد و یا سامانه شمیم قطع می¬باشد. توجه: اگر چراغ ماهواره بر روی گیرنده به رنگ قرمز باشد، یعنی گیرنده قادر به دریافت سیگنال ماهواره‌ها نمی باشد

پیشنهاد می‌شود جهت تعیین پروتکل مناسب در بخش Mount Point موارد زیر در نظر گرفته شود: _ در صورتی که فاصله گیرنده Rover از نزدیکترین ایستگاه شمیم کمتر از 20 کیلومتر باشد، بهتر است از روش Nearest-GGBG استفاده شود. _ اگر فاصله از نزدیکترین ایستگاه شمیم بیش از 30 کیلومتر باشد از پروتکل VRS-GGBG یا iMAX-GGBG استفاده گردد. _ در صورتی که تعداد ماهواره‌های استفاده شده با تعداد ماهواره‌های ردیابی شده در زمان دریافت تصحیحات، نزدیک به هم باشند، پروتکل iMAX-GGBG یا VRS-GGBG انتخاب شود در غیر این صورت از Nearest-GGBG استفاده گردد.

بله شما میتوانید انواع توتال استیشن و گیرنده مولتی فرکانس را سفارش و بصورت رایگان در محل خود دریافت و آموزش ببینید .

آموزش تنظیمات سامانه شمیم در گیرنده مولتی فرکانس به این ترتیب میباشد : کاربر می تواند از طریق ورود به بخش مدیریت کاربران سامانه شمیم و ورود با نام کاربري و رمز عبور خود در قسمت Subscriptions از فعال بودن حساب خود اطمینان حاصل نماید. پس از فعال سازي، کاربر می توانید از طریق وارد کردن 178.252.171.15: IP، PORT:2101 و ورود نام کاربري و رمز عبور خود در بخش NTRIP دستگاه گیرنده خود از خدمات سامانه شمیم استفاده نمایید. توجه داشته باشید هر نام کاربر صرفا در یک دستگاه به صورت همزمان قادر به دریافت تصحیحات از سامانه شمیم می باشد و براي هر دستگاه می بایست یک کد کاربري به نام اپراتور دریافت گردد. توجه داشته باشید بسته به نوع و مدل دستگاه گیرنده خود می توان از هریک از تصحیحات Nearst، VRS، FKP، MAX، IMAX استفاده نمایید. همچنین بسته به منظومه هاي قابل دریافت در دستگاه هاي گیرنده خود از تصحیحات نوع GG که معرف GPS و GLONASS یا GGB معرف GPS و GLONASS و BEIDOU و یا GGBG معرف GPS و GLONASS و BEIDOU و GALILEO استفاده نمایید.

ثبت نام در سامانه شمیم: براي ثبت نام و ثبت گیرنده های روید RUIDEدر سامانه شمیم و برخورداري از سرویس های این سامانه به ترتیب مراحل زیر می بایست طی شود: ابتدا وارد سایت شمیم از طریق نشانی https://shamim.ssaa.ir یا آی پی 178.252.171.15 شوید. قسمت مدیریت کاربران را کلیک نمائید . از منوي اصلی بالاي سایت سمت راست قسمت ایجاد نام کاربری ACCOUNT CREATE را کلیک نمائید . صفحه کلید را در حالت زبان انگلیسی قرار داده و به دقت و ترتیب زیر اطلاعات را تکمیل نمایید. در قسمت نام کاربری (User name): براي همکاران ثبت اسناد و املاك کشور ابتدا عبارت SSAA را با حروف بزرگ وسپس شماره ملی خود را بدون درج علامتهاي – و . . . وصرفاً به صورت 10 عدد پیوسته وارد نمائید . صفرهاي سمت چپ شماره ملی نیز وارد شود (مثال SSAA0064705894). تعریف همکار ثبتی در یک اداره براي کارکرد وي در کل استان کفایت می کند. شروع بکار همکاران منوط به اعلام مکتوب اسامی آنها از سوي اداره کل ثبت اسناد و املاك استان محل فعالیت ، و پاسخ اداره کل کاداستر سازمان مبنی بر تعریف آنها در نظام جامع می باشد و نتیجه نقشه برداري آنها در سامانه شمیم قبل از زمان تعریف توسط اداره کل کاداستر قابلیت ورود به بانک کاداستر را نخواهد داشت. همچنین کاربران برون سازمانی که براي واحد ثبتی کار نقشه برداري انجام می دهند در زمان ثبت نام عبارت SSBR و در ادامه شماره ملی را استفاده نمایند. تعریف کاربران SSBR بصورت استانی است و نیاز به تعریف آنها در واحدهاي ثبتی نیست. . شروع بکار همکاران SSBR منوط به اعلام مکتوب اسامی آنها از سوي اداره کل ثبت اسناد و املاك استان محل فعالیت ، و پاسخ اداره کل کاداستر سازمان مبنی بر تعریف آنها در نظام جامع می باشد و نتیجه نقشه برداري آنها در سامانه شمیم قبل از زمان تعریف توسط اداره کل کاداستر قابلیت ورود به بانک کاداستر را نخواهد داشت. سایر کاربران از درج عبارت SSAA خودداري نموده و صرفا شماره ملی خود را بدون درج علامتهاي – به صورت 10 عدد پیوسته وارد نمائید . صفرهاي سمت چپ شماره ملی نیز وارد شود (مثال 0064705894). در قسمت رمز عبور (Password)، رمز عبور دلخواه را وارد نمائید و در قسمت Password Verify مجدداً آنرا تکرار نمایید. توجه فرمائید که بزرگی و یا کوچکی حروف موثر است. در فیلد نام (First Name)، نام خود را صرفا به صورت انگلیسی وارد نمایید. در فیلد نام خانوادگی (Last Name)، نام فامیل را صرفا به صورت انگلیسی وارد نمایید . در فیلد سازمان یا شرکت (Company) اطلاعات را به شرح زیر وارد نمائید : در صورتیکه کارمند سازمان ثبت هستید صرفاً کد سه رقمی مشسخصه واحد ثبتی (CMS) را با حروف بزرگ درج در ادامه حرف خط زیر “_” و در ادامه سه حرف اول برند دستگاه (به عنوان مثال : هیرو HIR ، در ادامه حرف خط زیر “_” و در ادامه شماره سریال دستگاه مورد استفاده را به صورت کامل وارد نمایید. در صورتیکه کارمند سازمان ثبت نیستید کد سه رقمی استانی که در آن فعالیت خواهید داشت را از جدول زیر انتخاب و در ادامه آن علامت خط زیر “_” درج نموده و در ادامه آن: اگر عضو نظام مهندسی هستید عبارت NEZAM را در ادامه درج نمائید. مثال اگر به عنوان عضو نظام مهندسی استان بندر فعالیت دارید در فیلد Company عبارت NEZAM_Y00 را وارد نماید . اگر از سوي یک سازمان یا ارگان دولتی معرفی شده اید در ادامه عبارت GOV را درج نمائید به عنوان مثال اگر از طرف یک سازمان دولتی معرفی شده و در استان بندر کار می کنید در فیلد عبارت GOV_Y00 را وارد نمائید. اگر شامل موارد بالا نیستید در ادامه عبارت PRI را درج نمائید. در این صورت به عنوان مثال اگر در استان بندر مشغول کار هستید عبارت PRI_Y00 را در فیلد Company درج نمائید. در فیلد تصویر کاربر (Users Picture): اگر کارمند سازمان ثبت هستید کارت ملی خود را با کیفیت حداقل 300 DPI به صورت خوانا و واضح اسکن و صرفا در ابعاد 600 در 400 ، با فرمت jpeg درج نمائید. در صورت عدم درج کارت ملی یوزر فعال نمی گردد. اگر از سوي اداره / سازمان – دولتی معرفی شده است ویا کاربر SSBR می باشید، تصویر معرفی نامه را با کیفیت حداقل 300 DPI به صورت خوانا و واضح اسکن و صرفا در ابعاد 400 در 600 و با فرمتjpeg درج نمائید . اگر عضو نظام مهندسی هستید تصویر پروانه نظام مهندسی که با کیفیت حداقل 300 DPI به صورت خوانا و واضح اسکن و صرفا در ابعاد 400 در 600 و با فرمت jpeg درج نمائید . اگر شخص حقیقی هستید و مشمول سه مورد بالا نمی باشید کارت ملی خود را با کیفیت حداقل 300 DPI به صورت خوانا و واضح اسکن و صرفا در ابعاد 600 در 400 و با فرمت jpeg درج نمائید . در صورت عدم درج کارت ملی یوزر فعال نمی گردد در قسمت پست الکترونیکی (Mail)، آدرس پست الکترونیکی معتبر خود را بدقت وارد نمائید. به یاد داشته باشید آدرس پست الکترونیک وارد شده در جهت تایید اولیه اطلاعات وارد شده و همچنین پاسخ به پردازش هاي سرویس آفلاین و یا اطلاع رسانی سامانه شمیم مورد استفاده قرار می گیرد. در قسمت Language ، می توانید انگلیسی و یا فارسی را انتخاب نمائید. در قسمت شماره تلفن همراه (Mobile Phone)، شماره همراه خود را با شروع عدد صفر بدقت وارد نمائید. در قسمت نام و مدل دستگاه (Device Name-Model) ،نام دستگاه و سپس علامت دش (- ) و در ادامه مدل دستگاه خود را بدقت وارد نمائید (مثال Xima-S10). در قسمت سریال گیرنده (Device Serial Number)، شماره سریال دستگاه خود را که زیر گیرنده درج شده بدقت و به صورت کامل وارد نمائید. نام استان حوزه فعالیت را از جدول زیر در فیلد نام استان وارد نمائید دقت داشته باشید در این فیلد صرفا نام کامل استان خود را به صورت انگلیسی درج نمایید. فعال سازي کاربر حداکثر ظرف 72 ساعت اداري انجام خواهد پذیرفت و در صورت تأخیر در ساعات اداري با قسمت مدیریت کاربران کاداستر با شماره تلفن 18-66722116 داخلی 153 تماس بگیرید.

خیر ، در برند روید برای دریافت تصحیحات، اینترنت نسل دوم GPRS با علامت G و Edge با علامت E نیز کافی است.

برای ثبت نام در سامانه شمیم به لینک https://shamim.ssaa.ir/SBC/spider-business-center مراجعه و ثبت نام کنید.

% تخفیف فصلی برای اشتراک گذاری دریافت کنید

با درج آدرس ایمیل و تلفن تماس در باشگاه مشتریان VIP ما عضو شوید

تحویل رایگان درب منزل

خدمات VIP تحویل و آموزش رایگان گیرنده های مولتی فرکانس و توتال استیشن درب منزل

سیاست بازگشت فوری

درصورت بروز مشکلات فنی و عدم رضایت فنی میتوانید 7 روز پس از خرید کالا را مرجوع کنید

سیستم پشتیبانی سریع

کارشناسان باشگاه VIP مشتریان مجموعه بازرگانی ویسا آماده پاسخگویی و ارائه خدمات سریع

روش پرداخت امن

با رویت ای نماد ( مجوز قانونی درگاه پرداخت ) میتوانید پرداختی امن را تجربه کنید